دسته‌بندی نشده

شکلات و انواع آن

شکلات انواع بسیار زیادی راداست که تا سال ۱۹۳۰ حدود ۴۰ هزار نوع شکلات خلق شده و تاکنون بسیاری دیگر از طعم‌ های مختلف به وجود آمده. برای دسته بندی انواع شکلات می‌ توانیم از روش زیر استفاده کنیم، دلیل آن هم تنوع بالای طعم، شکل ظاهری، درصد مواد اولیه، روش ساخت و بسیاری عوامل دیگریست که می‌ تواند شکلات‌ ها را از یکدیگر متمایز کند.

از همین رو عموماً از این روش طبقه بندی شکلات‌ ها استفاده می‌ شود. تا انتها این مطلب جذاب با وست ویژن سوپر مارکت همراه باشید.

شکلات تلخ

در این نوع شکلات، تلاش می‌ شود که تلخی کاکائو حفظ شود، بنابراین شکر زیادی موقع تهیه محصول استفاده نمی‌شود. حتماً در زمان خرید شکلات به عددهایی که به صورت درصدی روی بسته بندی آن درشت چاپ شده است برخورده‌ اید، هرچقدر که عدد درصد بیشتر باشد نشان دهنده‌ ی این است که در ساخت آن از شکر کمتری استفاده شده و  درصد تلخی کاکائو تا ۹۹ درصد نیز تولید می‌ شود.

پودر کاکائو

 این نوع از شکلات، طبیعی‌ ترین نوع کاکائو به حساب میرود. زیرا در تهیه آن فقط کاکائو را ساییده‌ اند و از شکر و مواد دیگر استفاده نشده است. پودر کاکائو طبیعی رنگی قهوه‌ ای روشن دارد و PH آن اسیدی است.

البته نوع دیگری از پودر کاکائو نیز وجود دارد که رنگ قهوه‌ ای تیره‌ تری راداست و از میزان اسیدی بودن آن کاسته شده  و به این نوع کاکائو، پودر فرآوری شده گفته می‌ شود.

شکلات شیری

به شکلات‌هایی گفته می‌شود که در ساخت آن‌ها از شیر و شکر استفاده می‌شود. در این نوع، شیرین بودن و رنگ روشن کاکائو بیشترین اهمیت بالایی راداست و امروزه شکلات‌های شیری از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در تولید این نوع محصول، ممکن است که تنها ۱۰ درصد از کاکائو استفاده شود.

شکلات تیره شیرین

این دسته به شکلات‌ هایی گفته می‌ شود که در آن از شکر استفاده شده اما رنگ آن‌ ها همچنان قهوه‌ ای تیره است. در ساخت این خوراکی از شیر که به عنوان روشن کننده رنگ کاکائو کاربرد دارد، استفاده نشده است. برای همین با حفظ رنگ کاکائو به آن طعم شیرین می‌ دهند تا طرفداران این گروه محصولات را راضی نگه دارند.

شکلات سفید

این نوع از شکلات در واقع همان کره کاکائوست که هیچ گونه طعم کاکائو ندارد و تنها چربی گرفته شده از کاکائو میباشد و برای اینکه این شکلات طعم بهتری داشته باشد، به آن طعم دهنده‌هایی مانند وانیل اضافه می‌کنند.

شکلات مخلوط

 به شکلات‌ هایی گفته می‌ شود که در آن از موادی مانند آجیل، پاستیل یا خوراکی‌ های دیگر استفاده می‌ شود. این نوع معمولاً دارای مقادیری شکر هستند و طعم‌ های مختلفی نیز دارند. برای اینکه این نوع را تهیه نمایند معمولاً از کاکائو، شکر و شیر استفاده می‌ شود و البته مواردی هم هست که در آن از شیر استفاده نمی‌ شود و رنگ آن قهوه‌ ای تیره است.

شکلات روبی

در سال ۲۰۱۷ ، شکل چهارم شکلات ، شکلات یاقوتی توسط سازنده بلژیک آن، باری کالبوت کشف شد. این شکلات متمایز با رنگ صورتی -قرمز رنگ ، به طرز چشمگیری نسبت به سایر همتایان شکلاتی خود تفاوت دارد.

این شکلات سفید رنگی نیست ، بلکه رنگیست که از نوع خاصی از کاکائو حاصل می‌ شود. این گیاه به طور معمول در اکوادور ، برزیل و ساحل عاج رشد می‌ کند. به حدی این پدیده جدید است که هنوز نتوانسته استاندارد بهداشت و غذای آمریکا FDA را کسب کند. این شکلات خاص را از ۴۷٫۵ درصد کاکائو و ۲۶٫۳ درصد شیر تهیه می‌ کنند. همچنین در این نوع شکلات از طعم‌ های میوه با مزه‌ های ترش نیز استفاده می‌ شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *